maandag 19 augustus 2013

Maandag 19 augustus 2013
 
Hoe de tenen van Jan Beenen verdwenen.

Goede middag!
Hier ziet u het filmpje op de volgende link (even kopieeren)

http://youtu.be/RbC9wjP5YqI

Ja even een kleine toelichting op het volgende ingrijpende filmpje.
Het kan namelijk schokkende beelden bevatten voor kinderen onder de twaalf jaar.
Dat was ook de leeftijd waarop je naar binnen mocht bij Jaws.
Kijk en toen was ik nog geen tien en mijn broertje dus 9 maar mijn moeder zei gewoon dat we twaalf waren en nam ons mee op het Houtplein naar Jaws, in het Lido.
Eerst vonden we dat wel stoer met een rol top drop naar die haai kijken maar al gauw zat ik constant met beide handen voor de ogen dan wel in de oren om maar niets te hoeven zien of horen van bungelende beentjes met die muziek; tatatatatatatataaaaaaaaaaaa en dan kwam ie eraan, maar je zag hem niet en dat was nog het engste. Traumaatje met dank aan mama. Ik durf nog steeds de zee niet in, vooral niet op een luchtbed.

Op een goede avond zaten wij wat te blaten bij stamcafé Koops in de Damstraat.
Naast deze fijne gastvrije thuisbasis is het lege pand  sinds kort levendig opgevuld met interessante bakken met kleine visjes die bekend staan om hun reinigend vermogen. Het zijn zogenaamde gara rufa visjes en ze zijn niet gevaarlijk. Het heet Four River, Fish Spa. Je krijgt er schone voeten van en nog een kop thee ook. Een alles in een inclusieve Thee en Tenen salon. Vis voet. Goed voor de doorbloeding ook. Het schijnt dat ze alles weg sabbelen. Psoriasis, exceem, eelt, eksterogen, schimmel. Alleen kalknagels vinden ze niet lekker. Je mag er ook met nagellak in want daar knagen ze gewoon omheen. En dat wordt dan ook zuiver gehouden door drie filters, want anders zou je misschien denken: wat loop ik hier op.
Zo vroegen wij ons af wat er dan daadwerkelijk door je heen zou gaan als die tenen in zo'n bak zouden bungelen. De een vond het maar vies en de ander zag het meer als een fetisj. Lekker wel. Ik had er zelfs een boek over gelezen: Tenen Lezen , razend interessant want aan je tenen kun je dus echt ALLES ontlenen. Je hele karakter, al je zwakke plekken en je talenten, kijk naar je teen en je ziet het dus meteen.
De nieuwsgierigheid was gewekt en ik dacht aan een liedje van Annie MG (zij was haar tijd ver vooruit) over 'Meneer van Zoeten waste zijn voeten in een aquarium' en om dat dan te zingen in zo'n bak, voor de totale beleving. Maar toen kwam Jan Beenen toevallig langs en omdat hij Beenen heet dacht ik dat het wel aardig zou zijn om dan samen met Jan Beenen de tenen te laten nouja, afkluiven zeg maar en dan een liedje te zingen over de tenen van Jan Beenen, hoe die dus zijn verdwenen.
We moesten  echt de eerste drie minuten doorkomen. Jan Beenen heeft gegild als een viswijf. En ik hield me stijf. Het kietelt vreselijk en je kunt ook niet in paniek gaan staan want dan worden ze geplet, die visjes. Dus dan  moet je even doorbijten maar daarna is het een soort van lekker en je komt er uit met een zacht velletje. Tenminste de meesten. Jan Beenen niet.


hier ziet u foto's van "The making off".


het was warm voor de cameraman

Hier worden onderwater opnames gemaakt van jubelende tenen

 

Je kunt er ook met je handen in, dat voelt net als dat je in een bak met wormen gaat..denk ik

 ze zijn allemaal net een tikkeltje anders, de gara rufa visjes

hier was hij er nog..






Geen opmerkingen:

Een reactie posten