woensdag 17 april 2013




Alex: “Mijn moeder en wij tweeën hebben altijd een goede communicatie gehad hè schat en een jaar ervoor wisten wij het al dat het op 28 januari dan officieel zou worden dat wij dan op 30 april koning en koningin zouden gaan worden hè Max.”
Max: “ Als het roestig zou zijn in land he Alex.”
Alex: ” Precies, als het rustig zou zijn en dat was het op 28 januari. Geen Elfstedentocht.”
Max: “Geen W.A. van Buuren he .”(giechel)
Alex: “Bye the way, dear. Ik had wel liever die Sacha gehad, schat, ik vind deze wat ehh..kil.”
Max:” Tja, nou, ik had wel liever Pauw, die is echt manlijk man, die versiert vrouw. Maar mocht niet van jouw moeder.”
Alex:” Haha, mijn zoete bijenkoningin.”
Max: “Mijn zoet moederskindje”
Laat je wel lekker baardje staan voor de grote dag ?"
Alex: " Lijk ik dan niet teveel op kapitein Iglo?"



"Nog even en dan gaan we lekker los! Wel lang geheim moeten houden hoor die hele abdicatie. Poe poe, wat een gedoe. Had ik me bijna versproken onder een of ander diner. Maar toen kreeg ik een flinke schop onder tafel van Max. Haha, die kan uithalen hoor met die tango puntschoenen van haar. Hele blauwe plek. Blauw bloed he..haha!”
Max: “Ja dat was wel een beetje dom. Maar niet zo dom als toen van ..haha..weetjenog..”
Alex: “ En nu is het eindelijk zover. Ze stopt ermee. Joepie!”
Max: “ Wat dan door je heen gaat? Tja, als je teroeg gaat naar die gevoel van toen dat moment, dan krijg wel kipvel. Wij ging kijken naar televisie met drie meisjes en voor die moment was wel heel mooi, moest huilen ook van emotie als je zo ziet op televisie.”
Alex: “ Ja wij willen iedereen erbij betrekken, jong en oud en ook die lekkere , zonnige eilanden die bij NL horen, kunnen we daar nog fijn heen op vakantie.
Kijk Mozambique, daar hebben we echt van geleerd. Dat doe je niet nog eens. Griekenland dat is weer iets totaal anders. Andere mensen ook, die Grieken. Allemaal failliet. Maar Max geeft ze wel een micro kredietje.”
Max: “We hebben altijd nog range bij papa en mama. Voor skiën ook. Wil ook niet meer naar dat pech Lech.”
“ Argentinië moeten we toch een beetje mee uitkijken Max.”
Max: “ Begin je nou weer! Papa heeft geen mensen uit vliegtuig gegooid!”
Alex: “ Weet ik toch schatje. Dat heeft jouw papa niet gedaan en hij wist er ook niets van. Hij was van landbouw, dan doe je dat niet, dan ben je alleen bezig met grond en niet met lucht en water, zoals ik. Daar stop ik ook mee die flauwekul.
Max: "Aaahhh, ik ga nooit meer in jouw viesj gracht springen"



Max: “ Ik mis papa, ik mis tango, ik mis passie, ik mis bandoneon, ik wil Kraeyenhof op kaaskoppen feest.”
Alex: ‘ Niet huilen nu, Bewaar je tranen voor het goede moment. Je weet precies het goede moment voor traantjes toch, schatje? Niemand huilt zo mooi als jij.
Max: "En wat doen we aan?"
Alex: : Helaas Max, kan ik niet meer in uniform. Ik weet dat je daar op kickt. Dat je mij dan heel groot en sterk vindt.  Geen zwaard meer, geen Zorro.


Ik zal nu in burger moeten. Een rok maar wel met die geile hermelijnen mantel.”
Max: ” Is wel beetje versleten dat ding. Beetje viesj.”
Alex: ”Ja, de lakeien moeten de zilveren draadjes van de leeuwen wat oppoetsen.
Max: “Ik begrijp niet waarom niet van goud zijn.”
Alex: ” Bezuinigen. En tja, die  zielige milieuactivisten die tegen bont zijn die mogen best protesteren hoor met een spandoek. Zolang ze maar niet met taarten gaan gooien of gaan schieten. Je hebt er van die doorgedraaide bij die meer van dieren houden dan van mensen.”
Max: “ Wat ik aantrek? Ja, is heeeeel doerrrr. Ik licht geen tipje van sluier. Ja lang. Ben ik ook hoor, behoorlijk lang. Nee verder ga ik niet.”
Alex: “ De naam zal dus zijn : Willem Alexander. En geen ander. Dat ben ik. Authentiek Autochtoon, Ik rijd BMW. Dat is Duits vanwege m’n voorouders, en het volkslied van Duitschen bloed. Ik ben geen nummer.
Koning Willem vier staat naast Bertha 38 in de wei.  Dat zou mama wel willen maar ik ga nu eens mijn eigen zin doen.


Max: "Koning Willem vier dat rijmt op bier, dat gaan we dus niet doen.”



Samen: “We gaan het Maximale eruit halen.”







Geen opmerkingen:

Een reactie posten