dinsdag 24 september 2019

Logboek/ Nieuwe avonturen van het Succesvolle Duo
foto: jaap reedijk

'Soms ben je in de mode. En als het tegenzit een hype'.
Joop fronst wat, gromt en blikt in onze agenda die 'weinig ruimte biedt voor een kalm seniorenbestaan'. 'Maar dat zit ook niet in de aard van het beestje',  zeg ik dan. Beter overspannen van teveel dan van te weinig opdrachten. Onze besloten optredens zijn avontuurlijk en gewild in bepaalde kringen. Dat zijn mensen uit het hele land van Amsterdam tot Friesland.

10 september 2019, Amsterdam
Zo gaan wij zingen voor een jeugdige 80 jarige, zeer erudiete dame en kapitein op de binnenvaart in haar Amsterdams boothuis op het Prinseneiland. Attente gastvrije mensen, we zijn zeer welkom. Hoe frivool wil je het hebben. We zingen a capella voor haar gezelschap van 30 man en dat is toch het mooist. Zonder microfoon. 'De microfoon is de net als de b.h. Mét is vaak mooier, maar zónder is echter."
Joop keurt de tafel waar wij op zitten.

 We zingen voor deze gelegenheid veel liederen met water, vaak wordt het ook romantisch.
'De kale kapitein schreef elke nacht een brief/ eenzaam in zijn hut/ tussen de wolken en het water'
En het lied over de boot van Oostende naar Dover, kent u dat?
'Ze stonden ineens tegen over elkaar op de boot van Oostende naar Dover
De vorige keer was ze 19 jaar, daar was nog maar weinig van over'
Het loopt niet goed af.
Maar ook uit onze aardrijkskundige serie.
"Buiten Amsterdam wonen toch alleen maar boeren, buiten Amsterdam is het allemaal platteland.
Buiten Amsterdam begint meteen het kippen voeren, buiten Amsterdam gebeurt er nooit iets interessants."
En de politiek doet het goed met het lied:
"Wie gelooft wie gelooft wat Rutte belooft, die is niet goed bij zijn hoofd.."
Meezingen gaat geweldig meerstemmig. Spontaan, leuk feest.

15 augustus 2019, Metslawier, Fryslân.



In Friesland zijn we zeer graag. Op de een of andere manier is het gewoon een prettig soort, die al dan niet diep-friezen. Als je daar al 40 jaar woont, maar niet bent geboren, moet je niet denken er ooit bij te zullen horen. Deze mensen vieren hun 50 jarig huwelijksfeest met hun familie en dierbare vrienden en ons. Joop blijft voor veel mensen een jeugdidool. We zingen dan ook voor hen o.a. het lied van 'De monniken' en 'de Cipier'. Verder spelen we liedjes van onze nieuwste 'cadeau' cd: Voor Kees en Annie, die het erg goed doet, dankzij de 4 **** in het NRC.
En natuurlijk het Frysk volkslied.



17 augustus 2019, Utrecht
'Utereg is eeln Domstaad, Utereg is eeln Domstaad en daat zal het aaltijd blijven/ vroag me nie woarom schaat, moar Utereg is eeln Domstad, eeln heeele grote Domstaad / moar ze moeten nie overdrijven.
Joop kan het weten want hij is er geboren. Met regelmaat hebben wij opgetreden in het oude Vredenburg en op andere plekken in de stad en met Weemoedt denk ik terug aan de mooie Nacht van de Poëzie waar wij dit ook zongen:
"Ik zegt voak tot mij buurmaan Geert/ daat jij geen homoos aaksepteert/ daat is daan jouw kleinburgerlijk faatsoen/ moar aas je in Uterech gebooren ben en aas jij in Uterech getoogen ben/ daan ken jij doar niks oan doen../ "

 U ziet hier een Domme selfie. Wij treden nl op voor de klokkenluider van de Dom! Hoe bijzonder is daat!
 U begrijpt dat doar veel klaank in zit. Jochie!

Tussen de bedrijven door...
zing ik ook op maat voor een mevrouw die niks meer kan dan behalve zingen.
Ik noem het muzikale mantelzorg en kan u vertellen dat het niet alleen voor haar maar ook voor mij zeer heilzaam is.
We zingen allerlei liedjes van vroeger en nu. Ik ben daar inmiddels ervaren in omdat ik samen met Joop al vier jaar elke week zing op de gesloten afdeling van een bejaardenhuis in Haarlem. En dan voel je dus de kracht van een lied. Het muzikale gebeuren dat zich heeft genesteld in je hersenen op een stukje dat het nog wél doet als alles ermee stopt. Heilzaam, dat is het echt.
 En pure liefde, dat ook.

1 september 2019, Landgoed Duin en Kruidberg, Santpoort

Van een boothuis naar een tuinhuis naar een Duin en Kruidhuis. Zo kom je nog eens ergens. En natuurlijk hebben ze hier kruidenthee en kruidkoek.


Waar wij zijn, daar is het feest. Of een begrafenis. Daar zingen wij ook wel eens. Dat is niet leuk. Maar goed we weten allemaal: het leven is een aflopende zaak en daarom vieren we vooral wat er te vieren valt! En dan vraag je ons dus om het feest een extra dimensie te geven.
Zo ook hier in een prachtig gedekte zaal mogen wij zingen tussen het hoofdgerecht en het toetje voor een uitgelezen gezelschap. Het publiek is vol lof over de meesterlijke liedjes van Joop en ik denk dan: Terecht, zo zijn ze nooit gemaakt, behalve door hem.


2 september 2019, Zandvoort Kennemer Golf Club



Hier zie je twee leuke types in een BMW cabrio op weg naar de Golf club.
Even iets anders tussendoor. Ik mag een avond presenteren samen met mijn 'caddie' (zij die al het zware werk doet)  voor een benefietgebeuren op de Golf Club in Zandvoort. Het goede doel is afkomstig van de Edwin van der Sar Foundation die geld inzamelt voor o.a. kinderen met hersenletsel.  Hij is er zelf ook en slaat een behoorlijke bal. Hij heeft natuurlijk wel zijn lengte mee.

Ik zeg: alle ballen op van der Sar.
Als je goed kijkt zie je het balletje door de lucht suizen. En als het even kan slaat hij zo een hole in one.
Enerverend gebeuren met een lucratieve loterij en een veiling allemaal voor het Goede Doel.
Het doel waar van der Sar voor staat! Zijn grote handschoenen zijn een prachtig doelwit voor de loterij.




Hier zie je ons in een gouden outfit. De jassen zijn van Jan Monnikendam. Mijn favoriete winkel.

15 september 2019, St Jacobiparochie



Thuiskomen! is het als wij onze 'manager' Johannes Hoitsma treffen in St. Jacobiparochie. Hij is de man achter ons succes in deze regio. Hij nodigt ons uit, nodigt de sympathieke, succesvolle dichter Levi Weemoedt uit, dat is een geweldige combi, regelt de kaartverkoop, zorgt voor goede prrrrr, hangt de lampen op, timmert de voetenbankjes, bakt de taartjes en de bitterballen, plukt de bloemen, legt gezellige kleedjes op de tafels, maakt een lichtplan met St Jacobi-logo ontworpen door Meike Brandsma en maakt de foto's. Zo'n man wil ik altijd wel om ons heen voor alle optredens!

                                          (Deze foto is niet helemaal scherp , dat komt omdat ik hem heb gemaakt.)

Het enige wat of dat er nog aan ontbreekt is een chauffeur, maar dan kunnen we misschien de man van de BMW cabrio voor inhuren.
Optreden in een stampvolle kroeg waar het zuurstoofgehalte zeg maar tot stikstof wordt, de oksels gaan klotsen en het zweet van het voorhoofd drupt, het publiek ingetogen luistert dan wel hartelijk lacht en meezingt is gewoon niet te evenaren. Zo zijn wij op ons best. Zo willen wij wel bijgezet worden.

                                         Aandachtig publiek voor Lévi Weemoedt.
met zijn nieuwe boek: De scherven van het geluk
lees dat.
De pauze was ook ouderwets gewoon heel erg goed!
En de bitterballen waren van grote klasse!!!!!!!!!!

                                          Ik zeg gewoon: Eind goed , al goed!

Dat is nu waar je als 'zanger/artiest/presentator' tegen aan loopt. De organisatie moet kloppen en je moet welkom zijn. Dan komen alle talenten het meest tot hun recht en heeft iedereen daar een goed gevoel over.
Dank aan de lieve mensen van café de Aardappelbeurs, Johannes Hoitsma, Lévi Weemoedt, Jan van Thiel, het fijne publiek waaronder Annie Ooteman! en iedereen die ons een warm hart toedraagt.

liefs, liefs , liefs xx
jessica




1 opmerking:

  1. Ik wil gewoon dat de hele wereld op de hoogte is van deze spreukmachine die ik enige tijd geleden heb ontmoet, ik kan niet alles zeggen wat hij voor mij heeft gedaan. mijn vrouw verliet me 4 jaar geleden met mijn kinderen. Ik was aan het surfen op internet toen ik de getuigenis van deze geweldige man online ontmoette. Ik besloot het te proberen en mijn vrouw is nu terug en we zijn weer gelukkig omdat de oorzaak te schriftelijk is vastgelegd alles wat ik kan zeggen is heel erg bedankt, ik ben erg blij. En hij verzekerde me dat hij veel magie doet, inclusief

    Liefdes spreuk
    Machtsspreuk
    Succes spell
    Het lot van de zwangerschap
    Spreuk van het huwelijk
    spellen voor een goedbetaalde baan
    Bescherming spreuk
    spell om een rechtszaak te winnen
    succes spell etc.

    als je de hulp van de spell caster Dr. Ajayi nodig hebt, neem dan contact met hem op via dit e-mailadres (drajayi1990@gmail.com) of voeg hem toe op whatsapp +2347084887094 en bespreek je probleem met hem. Hij is een goede man en ik zal hem altijd dankbaar zijn. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen