dinsdag 2 januari 2018


Dag 2  met de Opdracht: schrijf over dingen die je haat. Begin met:  Ik haat...





Ik haat een spagaat. Ik haat lenige types die met yoga in spagaat kunnen liggen en hun buik op de grond en daarbij rustig rondkijken hoe jij nog geen eens een kleermakerzitje kunt.

Ik haat verliezen en mensen die vals spelen.

Ik haat verplichte verjaardagen in een kring en dat het dan over kanker gaat.

Ik haat administratie en alle getallen.

Ik haat een boodschappenkarretje dat niet spoort.

Ik haat bedden verschonen en het hele huishouden.

Ik haat herrie.

Ik haat irritante geluiden van knisperende chips zakjes in de bioscoop.

Ik haat mensen die smakken, neuspeuteren en nagelbijten.

Ik haat verslavingen.

Ik haat mensen die de stront van hun hond niet opruimen en schijnheilig doorlopen.

Ik haat het als ik mijn regenpak aan moet op de fiets terwijl ik dacht dat het niet nodig was maar dan moet stoppen en vervolgens achter over val op mijn stuitje.

Ik haat reclames en vervelende stemmen op de radio.

Ik haat planten die snel dood gaan.

Ik haat achteruit inparkeren.

Ik haat mijn bed als ik niet kan slapen.

Ik haat de stofzuiger, de strijkplank, de thermometer.

Ik haat elk dokters of tandarts bezoek.

Ik haat dokters en tandartsen.

Ik haat poortjes bij Schiphol en dat je dan je bergschoenen uit moet.

Ik haat het als mijn fietsslot precies op  een spaak stuit.

Ik haat domheid.

Ik haat mensen die kinderen kwaad doen.

Ik haat mensen die dieren kwaad doen, tenzij ze heel lekker zijn.

Ik haat Emiel Eurlings als ie zijn vriendin slaat. En Camiel ook.
Ik haat het als ik namen vergeet.

Ik haat witte lelies.
Ik haat de standaard: 2 miljoen kijkers.

Ik haat mensen die virtuoos zijn waardoor je je heel stom voelt.

Ik haat de ouderdom die met zoveel gebreken komt.

Ik haat mensen die hun vak niet beheersen.

Ik haat onverschilligheid in de zorg voor ouderen en kinderen.

Ik haat bonussen voor bankmensen.

Ik haat makelaars en uitbuiters.

Ik haat Dick Advocaat. :) Grapje.

Ik haat hoge kantoorgebouwen met veel glas.

Ik haat Parnassia met z'n gluurtoilet.
Ik haat liefdeloosheid.

Ik haat buschauffeurs die optrekken terwijl een oud vrouwtje nog niet zit. Ik dus.

Ik haat smerige energiedrankjes en rotzooi die aan kinderen wordt verkocht.

Ik haat het dat kinderen roken.

Ik haat bakfietsen die naast elkaar fietsen.

Ik haat loketten bij de gemeente.

Ik haat pasfoto’s uit een automaat.

Ik haat doorgeschoten milieu-activisten en alle activisten met zonder gevoel voor humor.

Ik haat onverdraagzaamheid.

Ik haat het als de kraan drupt.
Ik haat vuurwerk.
Ik haat de geur en het licht in een ziekenhuis.
Ik haat het als mijn poëzie album verpest wordt.
ik haat het als ik niet mee mag doen.

Ik haat kookboeken, kookprogramma’s en heel Holland bakt.

Ik haat harde wind waar ik opgefokt van raak.
Ik haat Eleonore die er nu dus aankomt.
Ik haat het dat ik nooit hoge laarzen pas vanwege mijn dikke kuiten.
Ik haat calorieën.

Ik haat mijzelf als ik tekort schiet, bang, onzeker, onverdraagzaam ben, jaloers, onredelijk,  ongezellig of  gewoon loop te zeiken. Zoals nu.
Ik haat mensen die geen 'sorry' kunnen zeggen.
Ik zeg sorry.
Ik haat haatberichten op sociale media.

Ik wou dat haat nooit was uitgevonden.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten