donderdag 4 januari 2018

Lang Leve Pippi Langkous!

Lang leve Pippi Langkous!


PIPPI!

Zij is mijn voorbeeld, zij is mijn held
Zij is heel sterk en grappig en heeft een tas vol geld
Ze heeft twee staartjes, een aap en een paard
En haar vader is een zeeroverskapitein met een baard

Ik wilde zo graag in haar flapschoenen staan
Dat ik haar stem  imiteerde en leerde
Hoe je door de dakgoot liep
En met mijn schoenen op het kussen sliep

Elk jaar vroeg ik voor mijn verjaardag een paard
Maar mijn moeder zei dat ie niet in de tuin paste
Ik haalde de schuur leeg en gooide alles weg
Maar ik kreeg een pop en dat was weer eens pech

En dan deed ik maar net of mijn fiets een paard was
Dan reed ik daarop fier in galop
En zei tegen mijn fiets : hop hop, hop hop !
Maar de fiets zei niets terug, die was nogal stug

Meestal klom ik in een boom
En daar zat ik dat te dromen
Dat ik daar doodgewoon
 met meneer Nilson woonde.

Of we speelden indiaantje
En slopen over de daken
Gooiden onze speren
Zonder elkaar te raken.

We knikkerden vaak op straat
En als ik dan een grote emmer vol had
Zei ik tegen iedereen die blut was
Ik ga strooien! Pak maar wat

Of we zaten in een roeibootje
lekker te klooien in een slootje
En toen sprong ik in het kroos
maar toen werd mijn moeder boos

Ik was wel weken groen
Maar daar kon ik niets aan doen

(Moeders zouden verboden moeten worden.
Nouja, soms, gewoon af en toe)

Toen ik veertig werd gaf ik een verkleedfeest
En voor mij was dat Pippi het allermeest
Een verwante ziel , lekker infantiel
Een kind dat speelt en zich nooit verveelt.

Pippi blijft altijd bij mij
Van Pippi word ik blij!









Als ik 60 word ga ik weer een verkleedfeest geven.:)



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten